Een samenvatting van het zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Suzie2016 - WaarBenJij.nu Een samenvatting van het zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Suzie2016 - WaarBenJij.nu

Een samenvatting van het zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg

24 Juni 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Jullie zitten vast met smacht op mijn volgende verslag te wachten, dus daar komt ie dan! Het Noordereiland was gaaf, maar het Zuidereiland is minstens zo mooi. Onze eerste stop was het regenachtige Abel Tasmanark (zogezegd het zonnigste puntje van Nieuw-Zeeland), waar ik 3 dagen gebleven ben. De eerste dag heb ik gevuld met een wandeling langs de kust, we liepen door bos en rechts naast ons hadden we prachtig uitzicht over de kustlijn. De tweede dag moesten we dezelfde weg afleggen tot watercove bay, waar de kajaks op ons lagen te wachten! Ons eerste doel was Adele eiland waar de zeehonden op de rotsen lagen, heel gaaf om te zien :) Op weg naar Frans-Jozef de volgende dag hadden we een tussenstop bij de pancake rocks en blowholes; een rotsformatie die dus lijkt op een stapel pannenkoeken! Frans-Jozef is bekend om zijn gletsjer waar je met een helikopter naar toe kunt en een wandeling over de gletsjer kunt maken, tenminste als je geluk hebt met het weer want anders gaat de helikopter niet..zoals bij ons dus, helaas! Het alternatief was een wandeling door de vallei waar we op afstand de gletsjer konden zien, dat was echt super mooi! En het hostel had een hot tub, 's avonds een limbodanscompetitie en happy hour, dus het was zeker geen verloren dag. De volgende dag hadden we een tussenstop bij Lake Matheson, een spiegelmeer waar je perfect de weerspiegeling van de besneeuwde bergtoppen ziet, alsook een stop bij de blue pools, inderdaad het helderste, blauwste water wat ik ooit gezien heb! De volgende bestemming was Wanaka, een schattig dorpje aan lake Wanaka omgeven door enorme bergen, misschien wel mijn favoriete bestemming tot nu toe. De eerste dag heb ik een wandeling langs het meer gemaakt tot Albert Town en local Bill had me advies gegeven om via Mount Iron terug te gaan, een super goede tip want het uitzicht was fantastisch! Niemand van mijn bus was uitgestapt, dus ik was alleen, maar dat duurde ongeveer een halve dag en toen heb ik een paar jongens ontmoet waar ik Roys Peak mee beklommen heb. Een flinke berg van 1200m die heel stijl begon dus na 5 minuten was ik al moe, maar 2,5 uur later stonden we dan toch op de top! Het uitzicht moet geweldig geweest zijn, maar het was mistig dus we zagen helemaal NIKS...De volgende dag stond de adrenaline hoofdstad van de wereld op het programma, Queenstown, waar je kan skydiven, bungeejumpen van verschillende hoogtes en zo gek als je wilt etc (dat heb ik allemaal niet gedaan) of vele wandelingen kan maken. Een van de hoogtepunten is Ben Lomont 1750 meter, een wandeling van ongeveer 7 uur. Vol goede moed vertrok ik, het eerste stuk was makkelijk door het bos, toen iets steiler en het laatste stuk was een flinke klim over rotsen, tussen de sneeuw en modder door. En toen kwam het welverdiende uitzicht, ik denk niet dat ik al zoiets moois gezien had! Meren, bergen, sneeuw op de top, nog meer bergen, nog een meer, geitjes op de bergen, het was geweldig! Omdat Queenstown hill ook op mijn lijstje stond moest ik dat de volgende dag doen, mijn benen dachten daar anders over dus besloot ik alleen naar het uitkijkpunt te gaan. Maarr van daaruit kon ik de top al zien (900m hoogte) dus kon ik het niet laten om dat laatste stukje ook nog te doen en ja je raadt het al, het uitzicht was weer geweldig. Inmiddels zijn we onderweg naar het zuidelijkste puntje van de wereld, Stewart island. Gister hebben we een cruise gedaan door Milford Sound en daar zwommen de dolfijnen langs onze boot en de zeehonden lagen ook te poseren voor ons!

Zo, dat was weer een samenvatting van mijn avonturen van afgelopen weken. Helaas vliegt de tijd, maar het is geweldig, ik geniet van elke dag hier!

  • 24 Juni 2016 - 09:43

    Saskia:

    Zo tof wat je daar allemaal meemaakt! Ik ben maar een klein beetje jaloers ;)... Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 2219

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 17 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: