Het ene hoogtepunt na het andere! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Suzie2016 - WaarBenJij.nu Het ene hoogtepunt na het andere! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Suzie2016 - WaarBenJij.nu

Het ene hoogtepunt na het andere!

Blijf op de hoogte en volg

22 Augustus 2016 | Australië, Darwin

Met verbrande kuiten onderweg naar Darwin, mijn laatste bestemming voordat ik volgende week naar huis vlieg.

Na Brisbane ben ik naar Noosa gegaan en van daaruit naar Fraser island, het grootste zandeiland van de wereld, waar we 3 dagen hebben rondgereden met een 4WD :) Ja zelfs ik, ik heb op het zachtste zand van het eiland gereden woohoo! Verder waren er meren, uitzichtpunten, een soort enorme woestijn met een meer en was ik co-piloot bij een helikoptervlucht over het eiland, waarbij we naast verstopte meertjes ook walvissen in het water zagen!

Omdat het walvissenseizoen is, besloot ik om naar Hervey bay te gaan om ze van dichtbij te gaan bekijken. Daar komen ze naar toe om te spelen tijdens hun lange migratietocht. De eerste walvis heette ons van harte welkom door met zijn staart te zwaaien, wauw wat zijn die beesten groot, echt cool. Daarna gingen we verder en uiteindelijk zwommen er 4 walvissen de hele middag rond onze boot! Missie geslaagd!

De volgende halte was in de buurt van Rockhampton, waar we in swags (zo'n klein eenpersoonstentje) sliepen en 's avonds 1000en sterren konden zien! De volgende ochtend was ik vroeg wakker en kon ik vanuit mijn swag de zonsopgang zien.

De volgende stop was Airlie beach, waar we na een lange reis met de nachttrein, voor het eerst op het strand konden liggen! (Niet dat er daavoor geen strand was, maar nu was het eindelijk warm genoeg) Het blijft bij op het strand liggen, want er zit hier vanalles in de zee wat gevaarlijk is, zoals krokodillen, jellyfish en stingrays. Van hieruit heb ik de Whitsundays gedaan, 2 dagen en 2 nachten op een boot tussen de 74 eilanden. Snorkelen boven het great barrier reef en het mooiste strand van de wereld, Whitehaven beach. Een absoluut hoogtepunt van mijn reis!

De volgende stop was Magnetic island, mijn favoriete eiland want hier komen walabi's uit je hand eten, kun je koala's in het wild spotten en het leukste van alles: een koala knuffelen!

Bij een backpackvakantie hoort natuurlijk ook een road trip, dus heb ik met 3 anderen een auto gehuurd en zijn we vanaf Cairns naar Daintree rainforest gereden, het oudste regenwoud ter wereld. Omdat ik geen genoeg kan krijgen van het great barrier reef, ben ik gister gaan snorkelen en heb ik een introductie duik gedaan, vandaar die verbrande kuiten, oeps, maar het was het waard!

Inmiddels ben ik geland in Darwin waar ik 3 dagen Kakadu en Litsjfield nationaal park ga doen en een dagtour naar Katherin Gorge. En misschien een dagje in de zon liggen, want het is hier 365 dagen per jaar 33 graden.

Het einde van mijn droomreis is helaas in zicht, 3 maanden zijn voorbij gevlogen, zoveel mooie dingen gezien en gedaan, het was een fantastische ervaring! Tot over een week!

  • 22 Augustus 2016 - 20:55

    Saskia:

    Klinkt allemaal heel tof! Geniet er nog even van en tot snel weer! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 2226

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 17 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: