Het vervolg van het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Suzie2016 - WaarBenJij.nu Het vervolg van het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Suzie2016 - WaarBenJij.nu

Het vervolg van het Noordereiland

08 Juni 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

De eerste twee weken in Nieuw-Zeeland zitten er op! De eerste stop na Auckland was surfersparadijs Raglan, een leuk plaatsje aan de kust waar we 's avonds glowwormen gespot hebben. Daarna was het tijd om ons wat meer in de cultuur van de maori's te verdiepen. De eerste avond waren we op bezoek bij een familie die ons een optreden gaven met haka's en poi, waarna we zelf aan de slag moesten en ons eigen optreden weggegeven hebben. De volgende middag konden we even relaxen in het zwembad en de spa van Rotorua, een stad met geothermische activiteit, wat resulteert in de heerlijke geur van rotte eieren (ja echt). De tweede culturele avond was bij een andere familie, gelegen aan lake Aniwhenua. Hier kregen we een kookles waar we gefrituurd brood gemaakt hebben wat samen met jam en slagroom echt enorm lekker was. Het diner werd gerookt op een traditionele manier onder de grond. De volgende dag reden we via lake Taupo (een meer net zo groot als Singapore) naar Whakahoro, waar we verbleven op blue duck station. Hier heb ik voor het eerst in mijn leven paardgereden! De volgende dag stond het hoogtepunt van mijn reis op het programma, de tongariro crossing, een unieke wandeling van 19.4km, 8 uur en 1886 hoogtemeters. Het was een flinke klim en de sneeuw maakte het moeilijk maar het uitzicht was de hele tocht fantastisch. Hier is een deel van The Lord of the Rings opgenomen. Inmiddels ben ik in Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland, waar ik gister naar de Blue Men Show geweest. Morgen neem ik de ferry naar het zuidereiland, op naar nog veel meer moois!

• 08 Juni 2016 - 09:22

Albertine:

wat zijn glowwormen!? Gaaf allemaal hoor..

• 08 Juni 2016 - 23:04

Riet Van Gool:

Ha
    Geweldig leuk om te lezen wat je allemaal beleefd daar.
    Geniet en veel reis plezier
    Groetjes tante Riet

• 11 Juni 2016 - 12:24

Renee:

Hey Suzie!

Wat een geweldige verhalen, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt!
    Veel plezier en geniet ervan!

Groetjes
    Renee