Het einde van Nieuw-Zeeland, het begin van AUS - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Suzie2016 - WaarBenJij.nu Het einde van Nieuw-Zeeland, het begin van AUS - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Suzie2016 - WaarBenJij.nu

Het einde van Nieuw-Zeeland, het begin van AUS

Blijf op de hoogte en volg

30 Juli 2016 | Australië, Brisbane

Inmiddels heb ik Nieuw-Zeeland achter me gelaten en ben ik alweer een week in Australië! Het vorige verslag was geëindigd op Stewart island, dus daar gaan we verder. Ook al was ik hier maar 1 dag, het was mijn geluksdag, want hier heb ik de zeldzame kiwi vogel gespot; missie geslaagd! Na Stewart island was er het prachtige Mt. Cook, lake tekapo en daarna was het tijd voor mijn eindbestemming Kaikoura. Wederom zeehonden te vinden hier, maar het hoogtepunt was zwemmen met dolfijnen! Ik kon ze bijna aanraken en we moesten liedjes zingen door onze snorkel omdat ze op geluiden afkomen, hilarisch!

Mijn avontuur in Australië begon in Melbourne! Op dag 1 een Australian football wedstrijd bezocht en op dag 2 great ocean road tot de 12 apostelen met onderweg kangaroos en koala's (die stonden op mijn lijstje met dieren die ik sowieso wilde zien hier)! Op mijn laatste dag hier heb ik kleine pinguïns gezien die 's avonds tussen de rotsen op St. kilda vandaan kropen. Daarna was het tijd voor de volgende topstad, Sydney, met het welbekende opera house, harbour bridge, botanische tuinen, Manly en natuurlijk niet te vergeten Bondi beach. De laatste dag ben ik naar Blue Mountains geweest, echt supermooie natuur met de three sisters als toeristische trekpleister. We hebben er extra lang van genoten omdat we niet helemaal de weg wisten, maar 7,5 uur later waren we dan eindelijk terug in ons luxe hostel. Inmiddels ben ik onderweg richting Cairns en wordt het langzaam warmer! :) Onze eerste stop was Barrington tops, met onderweg de slechtste wijnproeverij ooit in Hunter Valley, maar een leuke verrassing was dat er ongeveer 50 kangooroos rondhopten! 's Middags kwamen we aan bij ons verblijf waar we eerst gingen tuben, met een rubberen band de rivier af, dat was heel leuk! Daarna opwarmen in de hot tub met bier en knoflookbrood en pizza's! Het wordt misschien een beetje saai, maar ook daar waren weer kangaroos..voorlopig krijg ik er nog geen genoeg van!

Inmiddels ben ik in Brisbane, niet zo leuk als Melbourne en Sydney, maar ze hebben wel een aangelegd strand midden in de stad en het was vandaag 24 graden!

Morgen op naar Noosa en dinsdag naar Fraser island! Wordt vervolgd...

  • 04 Augustus 2016 - 10:11

    Albertine:

    Gaaf Suus! Die fotos van Fraser Island zien er ook tooooop uit! Geniet ervan. xxxxx uit saai NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 2227

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 17 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: